Ta strona używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.[close]

zobacz megamatma.pl także na e-bookach Witaj  Zaloguj się    Zrealizuj kod    Pomoc

Słownik matematyczny

Ortocentrum
 - punkt przecięcia się wysokości w trójkącie (lub ich przedłużeń). Punkt nie musi należeć do trójkąta.
Ostrosłup
 - wielościan, którego jedna ściana, zwana podstawą ostrosłupa, jest wielokątem, a pozostałe ściany, zwane ścianami bocznymi, są trójkątami o wspólnym wierzchołku, zwanym wierzchołkiem ostrosłupa.
Ostrosłup prawidłowy
 - ostrosłup prosty, którego podstawą jest wielokąt foremny.
Ostrosłup prosty
 - ostrosłup, na którego podstawie można opisać okrąg, a spodek wysokości ostrosłupa pokrywa się ze środkiem okręgu opisanego na podstawie.
Oś liczbowa
 - prosta, na której zaznaczone są dwa punkty: punkt jednostkowy i punkt zerowy dzielący oś na dwie półproste.
Oś pionowa
 - oś latex lub oś rzędnych.
Oś pozioma
 - oś latex lub oś odciętych.
Oś symetrii figury
 - prosta, która dzieli tę figurę na dwie przystające części, które po „złożeniu” figury wzdłuż tej prostej, „nakładają się na siebie”.
Otoczenie punktu
 - zbiór, który zawiera pewien zbiór otwarty (w przestrzeni latex – przedział otwarty, w przestrzeni latex – koło, w przestrzeni latex – kula) zawarty w tym zbiorze, sam punkt wybieramy jako środek przedziału otwartego, koła lub kuli.
12