Jak zrealizować projekt w bibliotece krok po kroku?
Zapraszamy biblioteki w Polsce do udziału w projekcie MegaMatma uczy w bibliotece. Poniżej informacja krok po kroku jak rozpocząć projekt w Twojej bibiotece?
KROK 0
Warunek: Twoja biblioteka jest biblioteką: publiczną, pedagogiczną, szkolną, akademicką, społeczną ... w Polsce.
KROK 1
Warunek: Twoja biblioteka wykupiła jeden z pakietów dostępów w akcji "Wypożycz MegaMatmę w bibliotece".
Każda biblioteka, zarówno publiczna, pedagogiczna, jak i szkolna może oferować swoim czytelnikom miesięczny kod dostępu do wszystkich e-zasobów MegaMatma, do wykorzystania w domu, poza murami biblioteki.
Do pobrania formularz zamówienia.
liczba kodów* | cena za pakiet | cena za kod |
50 szt. | 200 PLN | 4 PLN / m-c |
150 szt. | 525 PLN | 3,5 PLN/ m-c |
250 szt. | 750 PLN | 3 PLN / m-c |
*każdy kod jest jednorazowy i uprawnia do korzystania z MegaMatmy
przez miesiąc od chwili użycia kodu
KROK 2
Warunek: Biblioteka posiada co najmniej jeden komputer z dostępem do Internetu i podpisane umowy wraz z załącznikiem z MegaWiedza.
Aby wziąć udział w projekcie, biblioteka musi:
1. Posiadać co najmniej jeden komputer z dostępem do Internetu, na którym jest zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa.
Przez przeglądarkę internetową użytkownik będzie wchodził na stronę www.megamatma.pl i korzystał z zawartości serwisu. Przed przystąpieniem do projektu zaleca się sprawdzić, czy na komputerach wyświetla się prawidłowo strona http://www.megamatma.pl?
2. Podpisać dwie umowy z firmą MegaWiedza: umowę licencyjną do 30.06.2021 r. i umowę o współpracy do 30.06.2021 r. Umowy mogą być podpisane na bibliotekę główną i filie. Umowy można podpisywać w każdym momencie po zakupieniu dowolnego pakietu dostępu opisanego w KROKU 1.
3. Podpisać i wypełnić załącznik nr 1 do umowy licencyjnej LISTA STANOWISK.
Aby wypełnić prawidłowo załącznik nr 1 - LISTA STANOWISK należy zarejestrować w serwisie MegaMatma.pl odpowiednią ilość kont użytkowników (kont stanowiskowych). Liczba kont stanowiskowych odpowiada liczbie komputerów do użytku publicznego, (na których biblioteka chce mieć dostęp do serwisu MegaMatma) + konta dla administratorów biblioteki/placówki.
Po zarejestrowaniu wszystkich kont stanowiskowych w serwisie MegaMatma.pl należy wypełnić załącznik nr 1, wstawiając w odpowiednie pola nazwy użytkowników/kont stanowiskowych, ich adresy e-mail konta i hasła.
przykład:
Lp. |
Nazwa użytkownika (konta stanowiskowego) |
Adres mailowy (zarejestrowany w serwisie) |
Hasło |
1. | stanowisko1 | stanowisko1@domenabiblioteki.pl | stanowisko1 |
2. | stanowisko2 | stanowisko2@domenabiblioteki.pl | stanowisko2 |
3. | stanowisko3 | stanowisko3@domenabiblioteki.pl | stanowisko3 |
... | ... | ... | ... |
... | administrator | adam.kowalski@domena.pl | hasło |
Adresy mailowe kont stanowiskowych służą tylko do logowania do MegaMatma.pl, natomiast adresy administratorów muszą być aktywne/realne do ewentualnego kontaktu z biblioteką.
Uwaga!
Jeśli biblioteka/placówka nie posiada wystarczającej liczby aktywnych adresów e-mail MegaWiedza prosi o kontakt w tej sprawie telefonicznie +48 604 253 308.
Dwie umowy i załącznik nr 1 - LISTA STANOWISK należy wydrukować w dwóch egzemplarzach każdy z nich, uzupełnić wykropkowane pola, wypełnić załącznik nr 1, podpisać każdy egzemplarz i wszystko odesłać na adres korespondencyjny:
Megawiedza sp. z o.o.
ul. Prądzyńskiego 48/4
93-466 Łódź
z dopiskiem biblioteki
Podpisane przez Megawiedza egzemplarze dla biblioteki, zostaną odesłane zwrotnie na adres biblioteki.
Informacji na temat umów udzielamy również telefonicznie +48 604 253 378, lub pisząc na adres biblioteki@megamatma.pl.
Umowy i załącznik można również pobrać (wraz z innymi materiałami) z zakładki Dokumenty do pobrania.
KROK 3
Uruchomienie bezpłatnego dostępu do zawartości serwisu MegaMatma.pl na komputerze/komputerach w bibliotece.
Po otrzymaniu podpisanych umów przez bibliotekę Megawiedza niezwłocznie i nie później niż do 21 dni od daty zawarcia umowy o współpracy uruchomi wg LISTY STANOWISK dostęp na kontach użytkowników/kontach stanowiskowych do e-zasobów MegaMatma.pl.
Każde konto stanowiskowe oraz konto Administratora uzyska nieodpłatnie pełny dostęp do serwisu MegaMatma.pl do dnia 30.06.2021r.
MegaWiedza poinformuje administratora biblioteki/placówki drogą mailową o uruchomieniu pełnego dostępu na kontach stanowiskowych.
Z pełnego i bezpłatnego dostępu do MegaMatma.pl użytkownik (bywalec biblioteki) może korzystać tylko na stanowisku komputerowym w bibliotece.
KROK 4
Korzystanie z serwisu MegaMatma przez bywalców Twojej biblioteki.
Logowanie do serwisu w okienkach po prawej stronie:
- kliknij w Zaloguj się.
- wypełnij pola Email - login (adres e-mail wybrany przy rejestracji)
- wpisz hasło (wybrane przy rejestracji) w okienku obok
- kliknij
Po zalogowaniu w prawym rogu będzie widoczna nazwa użytkownia (tu Dorota) czas do kiedy jest ważny abonament oraz napis wyloguj.
Zalecamy, by oznaczyć stanowiska komputerowe, poprzez wskazanie adresu e-mail i hasła do każdego stanowiska. To ułatwi korzystanie z serwisu przez bywalców biblioteki.
Pełna instrukcja wykorzystania zasobów serwisu MegaMatma.pl znajduje się na stronie "Jak korzystać z MegaMatma.pl krok po kroku"?
KROK 5
Informuj o możliwości wypożyczania kodów dostępu do MegaMatma.pl do domu.
Wypożyczaj kody dostępu czytelnikom. Wskaż stronę internetową "Wypożycz MegaMatmę w bibliotece" i wytłumacz jak można zrealizować kod i uczyć się w domu.
KROK 6
Informuj o bezpłatnym dostępie do serwisu MegaMatma różnych bywalców Twojej biblioteki i pokazuj im korzyści.
MegaMatma to ogromna baza wiedzy teoretycznej, zadań z rozwiązaniami, klasówek i testów on-line, wzorów, definicji i twierdzeń. Z zasobów serwisu MegaMatma.pl mogą korzystać wszyscy, którzy na co dzień potrzebują wiedzy z matematyki. W serwisie znajdą pełną wiedzę z matematyki przydatną na każdym poziomie edukacji, zgodną z nową podstawą programową i recenzowaną przez rzeczoznawcę MEN.
MegaMatma.pl to pomoc dla uczniów od szkoły podstawowej (klasy 4-8), licea, technika, dla studentów, nauczycieli, rodziców i opiekunów.
Zachęcanie do nauki w bibliotece będzie łatwiejsze, gdy odpowiemy na ważne potrzeby różnych bywalców bibliotek.
- Chcesz zachęcić do spokojnej nauki w bibliotece uczniów przygotowujących się do matury lub egzaminu gminazjalnego? (wydrukuj ulotki_egzaminy i rozłóż przy stanowiskach komputerowych),
Od 2010r. w Polsce jest obowiązek przystąpienia do obowiązkowej matury z matematyki na poziomie podstawowym. Tym samym każdy uczeń szkoły średniej, w szczególności ostatnich klasy musi uczyć się do matury z matematyki, powtarzać materiał i rozwiązywać setki zadań.
Również uczniowie szkół podstawowych zdają wydzielony egzamin z matematyki. Dlatego ważne jest, żeby uczniowie mieli możliwość nadrabiania zaległości na każdym etapie szkoły podstawowej.
Proponujemy, aby poinformować okoliczne szkoły (dyrekcję, zaprzyjaźnionych nauczycieli) o możliwości bezpłatnego korzystania z pełnego dostępu do e-zasobów MagaMatma.pl w bibliotece. (wydrukuj plakat A4 lub plakat A3 i powieś w pobliskiej szkole)
Warto udać się do Urzędu Gminy lub Starostwa i poinformować Wydziały Oświaty, iż biblioteka w ramach projektu ma pełny dostęp do e-zasobów MegaMatma.pl. Wydziały Oświaty, w ramach swoich uprawnień, poinformują okoliczne placówki doskonalenia nauczycieli (ODN) i szkoły o tym fakcie.
- Chcesz zaoferować dzieciakom i młodzieży możliwość samodzielnego odrobienia pracy domowej, powtórzenia materiału przed klasówką? (wydrukuj ulotki_praca_domowa, rozdaj bywalcom biblioteki i rozłóż przy stanowiskach komputerowych).
Każdy uczeń, młody bywalec biblioteki musi samodzielnie uczyć się matematyki. Musi odrabiać prace domowe, przygotowywać się do klasówek i zaliczać projekty. Dla wszystkich młodych bywalców biblioteki e-zasoby MegaMatma.pl w Twojej bibliotece, to doskonałe narzędzie do powtórek i nauki do klasówek. Warto wręczać wszystkim odwiedzającym bibliotekę ulotki i pokazywać stanowiska komputerowe wyposażone w dostęp do MegaMatma.pl. Aby młodzi bywalcy potrafili sobie poradzić samodzielnie z zalogowaniem i używaniem serwisu warto pokazać im, gdzie na stronie MegaMatma.pl jest pełna instrukcja "Jak korzystać z MegaMatma.pl krok po kroku".
- Chcesz zaoferować pomoc uczniom słabszym z matematyki, którzy borykają się z zaległościami z lat poprzednich? Pokaż im dostęp do MegaMatma.pl na komputerze w bibliotece, i wyjaśnij, że w MegaMatmie są treści z każdego poziomu edukacji, uczeń zawsze może sięgnąć do materiału z lat poprzednich, bez konieczności wertowania starych zeszytów i książek. Skieruj młodych bywalców ze szkół ponadgaimnazjalnych do wiedzy z gimnazjum i szkoły podstawowej, a gimnazjalistom pokaż zadania z podstawówki. Dzięki Twojej pomocy nadrobią zaległości i polubią królową nauk. (wydrukuj ulotki_zaległości i rozdaj poszukującym pomocy).
KROK 7
Promocja w mediach i Internecie.
Warto promować naukę matematyki w bibliotece na stronach internetowych i w serwisach społecznościowych, z których korzysta biblioteka. Postaraj się umieścić informację o projektach MegaMatma uczy w bibliotece oraz Wypożycz MegaMatmę w bibliotece i bezpłatnym dostępie do serwisu na stronie internetowej swojej bibioteki, na profilu fb lub w innym serwisie społecznościowym, na stronie Urzędu Gminy, w lokalnym portalu internetowym, a także w lokalnych mediach.
Możesz wykorzystać na stronie biblioteki jeden z 3 banerów lub logo MegaMatmy (do pobrania na stronie Dokumenty do pobrania).
Pomocna będzie również informacja Wprowadzenie do MegaMatma uczy w bibliotece zamieszczona na naszej stronie.
Skontaktuj się z lokalnymi mediami, radiem czy lokalną telewizją i pochwal się, że w Twojej bibliotece uczniowie i studenci mogą bezpłatnie korzystać z e-zasobów MegaMatma.pl. Taka informacja jest promocją nauki przedmiotów ścisłych, ale również promocją aktywności Twojej biblioteki w kierunku wpierania rozwoju edukacyjnego młodego pokolenia.
Do góry ∧
- Szkoła Podstawowa (4-6)
- 1. Liczby naturalne
- 2. Liczby całkowite
- 3. Ułamki zwykłe i dziesiętne
- 4. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
- 5. Elementy algebry
- 6. Proste i odcinki
- 7. Kąty
- 8. Wielokąty, koła i okręgi
- 9. Bryły
- 9.1 Figury przestrzenne. Bryły....
- 9.2 Siatki brył: graniastosłup ...
- 9.3 Pole i objętość ...
- 9.4 Zamiana jednostek długości....
- 9.4.2 Obwody wielokątów z ...
- 9.4.3 Podstawowe jednostki pola. ...
- 9.4.4 Pola wielokątów z ...
- 9.4.5 Poznawanie jednostek ...
- 9.4.6 Miary kątów wielokąta. ...
- Klasówki (9)
- 10. Obliczenia praktyczne
- 11. Elementy statystyki opisowej
- 12. Zadania tekstowe
- Klasy IV-VI reforma 2017...
- Wzory
- Nauczyciele
- Szkoła Podstawowa (7-8)
- 1. Liczby wymierne dodatnie
- 1.1 Liczby w systemie rzymskim....
- 1.2 Ułamki zwykłe, rozszerzanie ...
- 1.2.2 Liczby wymierne....
- 1.2.3 Dodawanie i odejmowanie ...
- 1.2.4 Ułamki dziesiętne....
- 1.2.5 Mnożenie i dzielenie liczb ...
- 1.3 Działania na liczbach ...
- 1.4 Działania na ułamkach ...
- 1.5 Zamiana ułamków zwykłych ...
- 1.6 Zamiana ułamków ...
- 1.7 (>R) Zamiana liczby ...
- 1.8 Zaokrąglanie rozwinięć ...
- 1.9 Wartości wyrażeń ...
- 1.10 Zastosowanie zamiany ...
- Klasówki (24)
- 2. Liczby wymierne dowolne
- 3. Potęgi
- 4. Pierwiastki
- 5. Procenty
- 6. Wyrażenia algebraiczne
- 6.1 Zapisywanie i czytanie ...
- 6.2 Wartość liczbowa wyrażenia ...
- 6.3 Redukcja wyrazów podobnych. ...
- 6.4 Dodawanie i odejmowanie sum ...
- 6.5 Mnożenie sum algebraicznych ...
- 6.6 Kwadrat sumy wyrażeń ...
- 6.7 Różnica kwadratów ...
- 6.8 Wyłączanie wspólnego ...
- 6.9 Wyznaczanie podanej ...
- 6.10 (>R) Rozkład wyrażeń ...
- Klasówki (22)
- 7. Równania
- 8. Nierówności
- 9. Wykresy funkcji
- 10. Statystyka
- 10P Prawdopodobieństwo
- 11. Figury płaskie
- 11.1 Kąty utworzone przez prostą ...
- 11.2 Położenie prostej i ...
- 11.3 Wykorzystanie faktu, że ...
- 11.4 (>R) Położenie dwóch ...
- 11.5 Kąty środkowe. (>R) ...
- 11.6 Obliczanie długości okręgu....
- 11.7 Obliczanie długości łuku ...
- 11.8 Obliczanie pola koła....
- 11.9 Obliczanie pola pierścienia ...
- 11.10 Obliczanie pola wycinka ...
- 11.11 Twierdzenie Pitagorasa. ...
- 11.12 Kąty i przekątne w ...
- 11.12.2 Kąty i przekątne w ...
- 11.13 Obliczanie pól i obwodów ...
- 11.14 Zamiana jednostek pola....
- 11.15 (>R) Proporcje i reguła ...
- 11.16 (>R) Twierdzenie Talesa....
- 11.17 Powiększenie lub ...
- 11.18 Stosunek pól wielokątów ...
- 11.19 Wielokąty podobne i ...
- 11.20 Cechy przystawania ...
- 11.21 (>R) Cechy podobieństwa ...
- 11.22 Cechy podobieństwa ...
- 11.23 Figury symetryczne względem ...
- 11.24 Figury symetryczne względem ...
- 11.25 Figury, które mają oś ...
- 11.26 Figury, które mają środek ...
- 11.27 Symetralna odcinka, ...
- 11.28 Dwusieczna kąta, konstrukcja ...
- 11.29 Konstrukcje kątów 60°, ...
- 11.30 Okrąg opisany na ...
- 11.31 Okrąg wpisany w trójkąt, ...
- 11.32 Wielokąty foremne ...
- 11.33 (>R)Symetria w układzie ...
- Klasówki (66)
- 12. Bryły
- 12.1 Graniastosłup prawidłowy....
- 12.2 Ostrosłup prawidłowy....
- 12.3 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.4 Obliczanie pól powierzchni ...
- 12.5 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.6 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.7 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.8 Zamiana jednostek objętości....
- 12.9 (>R)Przekroje brył....
- Klasówki (18)
- Klasy VII-VIII reforma 2017...
- Program III etap (2012r.)
- Wzory
- Nauczyciele
- 1. Liczby wymierne dodatnie
- Ponadpodstawowa
- 1. Liczby rzeczywiste
- 2. Wyrażenia algebraiczne
- 3. Równania i nierówności
- 3.1 Sprawdzanie czy dana liczba ...
- 3.2 Równania kwadratowe z jedną ...
- 3.3 Nierówności kwadratowe z ...
- 3.4 (R)Wzory Viète'a. ...
- 3.5 (R)Nierówności liniowe i ...
- 3.6 Układy równań pierwszego ...
- 3.7 (R)Układy równań ...
- 3.8 Rozwiązywanie równań typu ...
- 3.9 (R)Nierówności wielomianowe....
- 3.10 (R)Reszta z dzielenia ...
- 3.11 (R)Pierwiastki wymierne ...
- 3.12 (R)Rozwiązywanie równań ...
- 3.13 Rozwiązywanie równań ...
- 3.14 (R)Rozwiązywanie ...
- 3.15 (R)Rozwiązywanie równań i ...
- Klasówki (31)
- 4. Funkcje
- 4.1 Sposoby określania funkcji. ...
- 4.2 Obliczanie wartości funkcji ...
- 4.3 Rysowanie wykresów funkcji ...
- 4.3.2 Rysowanie wykresów funkcji ...
- 4.4 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.4.2 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.4.3 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.5 Wykres funkcji liniowej z ...
- 4.6 Wykres funkcji kwadratowej ze ...
- 4.7 Postać kanoniczna, ogólna i ...
- 4.8 Wartość najmniejsza i ...
- 4.9 Zastosowanie funkcji liniowej ...
- 4.10 Wykresy funkcji ...
- 4.11 (R)Wykresy funkcji ...
- 4.12 Zastosowania funkcji ...
- 4.13 (R)Zastosowania funkcji ...
- 4.14 Wykres funkcji f(x)=a/x, ...
- 4.15 (>R)Wykresy funkcji ...
- 4.16 (R)Wykresy funkcji danych ...
- Klasówki (30)
- 5. Ciągi
- 6. Trygonometria
- 6.1 (R)Miara łukowa kąta a ...
- 6.2 Sinus, cosinus i tangens ...
- 6.2.2 Wyznaczanie wartości funkcji ...
- 6.3 (R)Wyznaczanie wartości ...
- 6.4 Zależności między ...
- 6.5 (R)Okresowość funkcji ...
- 6.6 (R)Funkcje trygonometryczne ...
- 6.7 (R)Sinus sumy i cosinus sumy ...
- 6.8 (R)Równania i nierówności ...
- Klasówki (21)
- 7. Planimetria (Geometria na płaszczyźnie)
- 8. Geometria analityczna (Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej)
- 8.1 Równanie prostej ...
- 8.2 (R)Równoległość i ...
- 8.2.2 (R)Równoległość i ...
- 8.3 Punkt przecięcia dwóch ...
- 8.3.2 Punkt przecięcia dwóch ...
- 8.4 (R)Interpretacja graficzna ...
- 8.5 (R)Odległość punktu od ...
- 8.5.2 (R)Odległość punktu od ...
- 8.6 Obrazy figur w symetrii ...
- 8.7 (R)Współrzędne wektora i ...
- 8.7.2 (R)Współrzędne wektora i ...
- 8.8 (R)Przesunięcie wykresu ...
- Klasówki (26)
- 9. Stereometria
- 10. Elementy statystyki opisowej
- 11. Kombinatoryka i teoria prawdopodobieństwa
- 12. Rachunek różniczkowy
- Program IV etap (2012r.)
- Program reforma 2017...
- Wzory
- Nauczyciele
- Studia
- Wzory matematyczne
- Symbole
- Wiadomości praktyczne
- Wyrażenia algebraiczne
- Logarytmy
- Funkcje
- Trygonometria
- Analiza matematyczna
- Geometria analityczna
- Kombinatoryka
- Rach.prawdopodobieństwa
- Statystyka opisowa
- Planimetria
- Stereometria
- Logika matematyczna
- Algebra zbiorów
- Algebra liniowa
- Tabele
- Wzory do pobrania PDF
- Wzory
- Nauczyciele
- E-BOOKI MegaMatma