Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi:
1. Czy MegaMatma spełnia definicję materiału edukacyjnego z ustawy z 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty?
- podręcznik - należy przez to rozumieć podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego;
- materiał edukacyjny - należy przez to rozumieć materiał zastępujący lub uzupełniający podręcznik, umożliwiający realizację programu nauczania, mający postać papierową lub elektroniczną;
- materiał ćwiczeniowy - należy przez to rozumieć materiał przeznaczony dla uczniów służący utrwalaniu przez nich wiadomości i umiejętności.
MegaMatma to materiał edukacyjny z matematyki, który jest umieszczony w Internecie jako zamiennik lub uzupełnienie tradycyjnych podręczników szkolnych, wzbogacony o zestawy zadań, testów i arkuszy egzaminacyjnych.
MegaMatma spełnia wymogi tworzenia podręczników, gdyż jest napisana przez zespół doświadczonych autorów, zgodnie z obowiązującą podstawą programową kształcenia ogólnego, jest recenzowana przez cenionego rzeczoznawcę MEN dr Alicję Molęda i przeznaczona do użytku w szkole poprzez umożliwienie realizowania programu nauczania.
Ma postać elektroniczną, tj. treści są umieszczone na stronie www.megamatma.pl.
Oferta dotacyjna gimnazjum.
Oferta dotacyjna szkoła podstawowa.
2. Czym praktycznie jest dostęp do materiałów edukacyjnych MegaMatma?
Np. Zakup z dotacji 150 dostępów w czerwcu 2015 r.
Szkoła otrzymuje 150 dostępów dla uczniów w danym roku, oraz 2x150 dostępów dla uczniów z dwóch następnych roczników.
3. Czy materiały edukacyjne MegaMatma.pl mają numer dopuszczenia?
Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego ma w swoim charakterze postać zamkniętą, a MegaMatma jest serwisem internetowym, który jak każda strona www, jest na bieżąco ulepszana, wzbogacana o nowe treści i modyfikowana pod zmieniające się przepisy oświatowe.
Tym samym nie ma możliwości "technicznej", by w zgodzie z ustawą "dopuścić do użytku szkolnego" nowoczesny materiał edukacyjny umieszczony na stronie internetowej www.
4. Czy materiały edukacyjne MegaMatma.pl to więcej niż podręcznik?
To ogromna baza wiedzy z matematyki, porównywalna do kilkunastu podręczników, zbiorów zadań i tablic matematycznych.
W jednym miejscu - na stronie internetowej www.megamatma.pl - uczeń znajdzie odpowiedź na każde matematyczne pytanie, z każdego etapu edukacji.
Uczeń otrzymuje prawo dostępu do:
Materiały edukacyjne MegaMatma.pl to dużo więcej niż jeden podręcznik drukowany.
5. Czy szkoła potrzebuje zakupić dla uczniów dodatkowe treści edukacyjne z matematyki?
Materiały edukacyjne MegaMatma.pl zastępują podręczniki, zbiory zadań, tablice matematyczne, ćwiczenia czy repetytoria. Szkoła nie potrzebuje wydawać dodatkowych kwot na zakup zbiorów zadań czy zestawów arkuszy egzaminacyjnych.
Na stronie MegaMatma.pl jest wszystko.
6. Kiedy najlepiej zamówić materiały edukacyjne MegaMatma?
Realizacja zamówienia w naszej firmie trwa do 48 h. Po otrzymaniu zamówienia drogą mailową lub pocztą tradycyjną, wystawiamy fakturę na zamówioną ilość dostępów i generujemy w systemie dostępy do zamówienia. Po otrzymaniu płatności, fakturę wraz z listą kodów i krótką instrukcją "Jak zrealizować kod dostępu?" przesyłamy szkole na adres mailowy i dodatkowo pocztą tradycyjną.
7. Czy szkoła może otrzymać odroczony termin płatności, przed otrzymaniem dotacji?
W takiej sytuacji, przed otrzymaniem płatności przesyłamy szkole listę kodów dostępu wraz z krótką instrukcją "Jak zrealizować kod dostępu?".
8. W jaki sposób następuje przekazanie/dostarczenie materiałów edukacyjnych MegaMatma zakupionych z dotacji do szkoły?
Lista kodów dostępu, wraz z fakturą i krótką instrukcją "Jak zrealizować kod dostępu?" jest przesyłana szkole na adres mailowy i dodatkowo w wersji papierowej na adres szkoły pocztą tradycyjną.
9. Jak praktycznie przekazywać dostęp do materiałów edukacyjnych MegaMatma uczniom?
Uczeń na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu zrealizuje kod na stronie MegaMatma, wg załączonej instrukcji "Jak zrealizować kod dostępu?".
W chwili realizacji kodu uczeń zakłada konto w serwisie MegaMatma.pl.
Jeśli uczeń posiada adres mailowy w domenie szkoły, to taki adres mailowy będzie loginem do serwisu MegaMatma.
Instukcja "Jak zrealizować kod dostępu?" jest dostępna na stronie Jak zrealizować kod?
Sugerujemy, by szkoła przyporządkowała dany kod do konkretnego ucznia i zrobiła listę kodów i nazwisk uczniów do archiwum. Każdy kod dostępu trzeba wydać uczniowi wg listy.
W przeciwnym wypadku uczeń zakłada konto w MegaMatmie na swój prywatny adres mailowy.
10. Co w sytuacji, gdy w następnym roku ulegnie zmianie liczba uczniów objętych dotacją?
1. Jeżeli liczba uczniów zmaleje, dostępy uczniów odpowiadające tej liczbie, w systemie MegaMatma.pl zostaną przepisane na wskazane przez szkołę loginy.
2. Jeżeli liczba uczniów wzroście, wygenerujemy nowe dostępy i wystawimy dokumenty zakupu.
11. Gdzie i jak przechowywać materiały edukacyjne MegaMatma?
Szkoła przechowuje jedynie listę kodów dostępu z nazwiskami uczniów w swoim archiwum, co zajmuje bardzo mało miejsca.
Na szkole ciąży obowiązek gromadzenia podręczników, materiałów edukacyjnych i ćwiczeniowych.
W przypadku zakupu materiałów edukacyjnych MegaMatma.pl szkoła nie musi gromadzić tych materiałów edukacyjnych w placówce. Zasoby internetowe MegaMatma.pl są "przechowywane" na serwerach wydawcy, i nie zajmują miejsca w bibliotece szkolnej.
12. Czy uczeń może zgubić lub zniszczyć materiały edukacyjne MegaMatma?
To jest zaleta nowoczesnych zasobów internetowych, których nie można zgubić, zniszczyć lub nie zwrócić!
Zgodnie z art. 22ak pkt 3 ust. 1) "W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego szkoła podstawowa i gimnazjum może żądać od rodziców ucznia zwrotu:
1) kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego ..."
Szkoła nie ma problemu, ewentualnego rozliczania z rodzicami kosztów zniszczonych książek.
13. Czy można drukować materiały edukacyjne MegaMatma?
Każdy zasób w materiałach edukacyjnych MegaMatma.pl można wydrukować.
14. Gdzie i kiedy uczeń może korzystać z materiałów edukacyjnych MegaMatma?
Z materiałów edukacyjnych MegaMatma.pl można korzystać w dowolnym miejscu i czasie, na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. W szkole, w domu, w bibliotece, w parku...
15. Czy MegaMatma zapewnia pomoc uczniom, których poziom wykracza poza podstawę programową?
W MegaMatmie są zasoby, które wykraczają poza podstawę programową: materiały rozszerzone (R) i (>R), zadania trudne i wymagające. Ponadto dostęp do MegaMatmy to prawo korzystania ze wszystkich treści w serwisie, na każdym etapie edukacyjnym tj. od SP(klasy 4-6), przez gimnazjum, szkołę ponadgimnazjalną i studia.
Uczeń zdolny, który poszukuje bardziej zaawansowanych tematów, może w każdej chwili uczyć się z zasobów nawet z poziomu studiów.
16. Czy MegaMatma zapewnia pomoc uczniom z zaległościami i trudnościami z matematyką?
W materiałach edukacyjnych MegaMatma.pl są zasoby na każdy etap edukacyjny: od SP(klasy 4-6), przez gimxnazjum, szkołę ponadgimnazjalną i studia.
Uczeń, który ma zaległości z poprzednich klas, czy etapów edukacji może powtórzyć sobie i przypomnieć wcześniejsze tematy. Bez konieczności poszukiwania starych książek czy zeszytów może uzupełnić braki z matematyki. W MegaMatmie wszystko jest bardzo dobrze wytłumaczone, krok po kroku, zatem uczeń nawet samodzielnie może uczyć się, powtarzać i uzupełniać wiedzę.
17. Jeśli szkoła dokona zakupów z dotacji i zaoszczędzi pewne kwoty, to czy można nadwyżkę przeznaczyć na materiały edukacyjne Megamatma?
Może się zdarzyć, że szkoła dokona zakupów z dotacji na podręczniki tradycyjne, i zostanie jej kwota do wykorzystania na inne cele. W tej sytuacji, szkoła może tę kwotę wykorzystać na zakup dostępów do materiałów edukacyjnych MegaMatma.pl.
Do góry ∧
- Szkoła Podstawowa (4-6)
- 1. Liczby naturalne
- 2. Liczby całkowite
- 3. Ułamki zwykłe i dziesiętne
- 4. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
- 5. Elementy algebry
- 6. Proste i odcinki
- 7. Kąty
- 8. Wielokąty, koła i okręgi
- 9. Bryły
- 9.1 Figury przestrzenne. Bryły....
- 9.2 Siatki brył: graniastosłup ...
- 9.3 Pole i objętość ...
- 9.4 Zamiana jednostek długości....
- 9.4.2 Obwody wielokątów z ...
- 9.4.3 Podstawowe jednostki pola. ...
- 9.4.4 Pola wielokątów z ...
- 9.4.5 Poznawanie jednostek ...
- 9.4.6 Miary kątów wielokąta. ...
- Klasówki (9)
- 10. Obliczenia praktyczne
- 11. Elementy statystyki opisowej
- 12. Zadania tekstowe
- Klasy IV-VI reforma 2017...
- Wzory
- Nauczyciele
- Szkoła Podstawowa (7-8)
- 1. Liczby wymierne dodatnie
- 1.1 Liczby w systemie rzymskim....
- 1.2 Ułamki zwykłe, rozszerzanie ...
- 1.2.2 Liczby wymierne....
- 1.2.3 Dodawanie i odejmowanie ...
- 1.2.4 Ułamki dziesiętne....
- 1.2.5 Mnożenie i dzielenie liczb ...
- 1.3 Działania na liczbach ...
- 1.4 Działania na ułamkach ...
- 1.5 Zamiana ułamków zwykłych ...
- 1.6 Zamiana ułamków ...
- 1.7 (>R) Zamiana liczby ...
- 1.8 Zaokrąglanie rozwinięć ...
- 1.9 Wartości wyrażeń ...
- 1.10 Zastosowanie zamiany ...
- Klasówki (24)
- 2. Liczby wymierne dowolne
- 3. Potęgi
- 4. Pierwiastki
- 5. Procenty
- 6. Wyrażenia algebraiczne
- 6.1 Zapisywanie i czytanie ...
- 6.2 Wartość liczbowa wyrażenia ...
- 6.3 Redukcja wyrazów podobnych. ...
- 6.4 Dodawanie i odejmowanie sum ...
- 6.5 Mnożenie sum algebraicznych ...
- 6.6 Kwadrat sumy wyrażeń ...
- 6.7 Różnica kwadratów ...
- 6.8 Wyłączanie wspólnego ...
- 6.9 Wyznaczanie podanej ...
- 6.10 (>R) Rozkład wyrażeń ...
- Klasówki (22)
- 7. Równania
- 8. Nierówności
- 9. Wykresy funkcji
- 10. Statystyka
- 10P Prawdopodobieństwo
- 11. Figury płaskie
- 11.1 Kąty utworzone przez prostą ...
- 11.2 Położenie prostej i ...
- 11.3 Wykorzystanie faktu, że ...
- 11.4 (>R) Położenie dwóch ...
- 11.5 Kąty środkowe. (>R) ...
- 11.6 Obliczanie długości okręgu....
- 11.7 Obliczanie długości łuku ...
- 11.8 Obliczanie pola koła....
- 11.9 Obliczanie pola pierścienia ...
- 11.10 Obliczanie pola wycinka ...
- 11.11 Twierdzenie Pitagorasa. ...
- 11.12 Kąty i przekątne w ...
- 11.12.2 Kąty i przekątne w ...
- 11.13 Obliczanie pól i obwodów ...
- 11.14 Zamiana jednostek pola....
- 11.15 (>R) Proporcje i reguła ...
- 11.16 (>R) Twierdzenie Talesa....
- 11.17 Powiększenie lub ...
- 11.18 Stosunek pól wielokątów ...
- 11.19 Wielokąty podobne i ...
- 11.20 Cechy przystawania ...
- 11.21 (>R) Cechy podobieństwa ...
- 11.22 Cechy podobieństwa ...
- 11.23 Figury symetryczne względem ...
- 11.24 Figury symetryczne względem ...
- 11.25 Figury, które mają oś ...
- 11.26 Figury, które mają środek ...
- 11.27 Symetralna odcinka, ...
- 11.28 Dwusieczna kąta, konstrukcja ...
- 11.29 Konstrukcje kątów 60°, ...
- 11.30 Okrąg opisany na ...
- 11.31 Okrąg wpisany w trójkąt, ...
- 11.32 Wielokąty foremne ...
- 11.33 (>R)Symetria w układzie ...
- Klasówki (66)
- 12. Bryły
- 12.1 Graniastosłup prawidłowy....
- 12.2 Ostrosłup prawidłowy....
- 12.3 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.4 Obliczanie pól powierzchni ...
- 12.5 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.6 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.7 Obliczanie pól powierzchni i ...
- 12.8 Zamiana jednostek objętości....
- 12.9 (>R)Przekroje brył....
- Klasówki (18)
- Klasy VII-VIII reforma 2017...
- Program III etap (2012r.)
- Wzory
- Nauczyciele
- 1. Liczby wymierne dodatnie
- Ponadpodstawowa
- 1. Liczby rzeczywiste
- 2. Wyrażenia algebraiczne
- 3. Równania i nierówności
- 3.1 Sprawdzanie czy dana liczba ...
- 3.2 Równania kwadratowe z jedną ...
- 3.3 Nierówności kwadratowe z ...
- 3.4 (R)Wzory Viète'a. ...
- 3.5 (R)Nierówności liniowe i ...
- 3.6 Układy równań pierwszego ...
- 3.7 (R)Układy równań ...
- 3.8 Rozwiązywanie równań typu ...
- 3.9 (R)Nierówności wielomianowe....
- 3.10 (R)Reszta z dzielenia ...
- 3.11 (R)Pierwiastki wymierne ...
- 3.12 (R)Rozwiązywanie równań ...
- 3.13 Rozwiązywanie równań ...
- 3.14 (R)Rozwiązywanie ...
- 3.15 (R)Rozwiązywanie równań i ...
- Klasówki (31)
- 4. Funkcje
- 4.1 Sposoby określania funkcji. ...
- 4.2 Obliczanie wartości funkcji ...
- 4.3 Rysowanie wykresów funkcji ...
- 4.3.2 Rysowanie wykresów funkcji ...
- 4.4 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.4.2 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.4.3 (R)Rysowanie wykresów ...
- 4.5 Wykres funkcji liniowej z ...
- 4.6 Wykres funkcji kwadratowej ze ...
- 4.7 Postać kanoniczna, ogólna i ...
- 4.8 Wartość najmniejsza i ...
- 4.9 Zastosowanie funkcji liniowej ...
- 4.10 Wykresy funkcji ...
- 4.11 (R)Wykresy funkcji ...
- 4.12 Zastosowania funkcji ...
- 4.13 (R)Zastosowania funkcji ...
- 4.14 Wykres funkcji f(x)=a/x, ...
- 4.15 (>R)Wykresy funkcji ...
- 4.16 (R)Wykresy funkcji danych ...
- Klasówki (30)
- 5. Ciągi
- 6. Trygonometria
- 6.1 (R)Miara łukowa kąta a ...
- 6.2 Sinus, cosinus i tangens ...
- 6.2.2 Wyznaczanie wartości funkcji ...
- 6.3 (R)Wyznaczanie wartości ...
- 6.4 Zależności między ...
- 6.5 (R)Okresowość funkcji ...
- 6.6 (R)Funkcje trygonometryczne ...
- 6.7 (R)Sinus sumy i cosinus sumy ...
- 6.8 (R)Równania i nierówności ...
- Klasówki (21)
- 7. Planimetria (Geometria na płaszczyźnie)
- 8. Geometria analityczna (Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej)
- 8.1 Równanie prostej ...
- 8.2 (R)Równoległość i ...
- 8.2.2 (R)Równoległość i ...
- 8.3 Punkt przecięcia dwóch ...
- 8.3.2 Punkt przecięcia dwóch ...
- 8.4 (R)Interpretacja graficzna ...
- 8.5 (R)Odległość punktu od ...
- 8.5.2 (R)Odległość punktu od ...
- 8.6 Obrazy figur w symetrii ...
- 8.7 (R)Współrzędne wektora i ...
- 8.7.2 (R)Współrzędne wektora i ...
- 8.8 (R)Przesunięcie wykresu ...
- Klasówki (26)
- 9. Stereometria
- 10. Elementy statystyki opisowej
- 11. Kombinatoryka i teoria prawdopodobieństwa
- 12. Rachunek różniczkowy
- Program IV etap (2012r.)
- Program reforma 2017...
- Wzory
- Nauczyciele
- Studia
- Wzory matematyczne
- Symbole
- Wiadomości praktyczne
- Wyrażenia algebraiczne
- Logarytmy
- Funkcje
- Trygonometria
- Analiza matematyczna
- Geometria analityczna
- Kombinatoryka
- Rach.prawdopodobieństwa
- Statystyka opisowa
- Planimetria
- Stereometria
- Logika matematyczna
- Algebra zbiorów
- Algebra liniowa
- Tabele
- Wzory do pobrania PDF
- Wzory
- Nauczyciele
- E-BOOKI MegaMatma